2011. március 1., kedd

Csoki-puncs torta



Férjem születésnapjára készült ez a tortácska. Nem egészen ilyenre terveztem...Az alsó csokis piskótát korábbról megmaradt és lefagyasztott dobos torta krémmel töltöttem(eredeti recept szerint, kakaóvajjal készült), a felső rész puncs torta, melynek rendesen elbénáztam a bevonatát. De kétszer is! Először azért, mert az egész tortát csokoládé fondanttal akartam bevonni - ez egy nyújtható csokoládé massza, mások modelling csokinak hívják, de a 1/2 kg csokiból csak az alsót tudtam bevonni (már ettől is boldo voltam). Akkor gondoltam bevonom megylével készült mignon fondanttal, amit sikerült karamellizálnom és inkább cukorka lett belőle. Maradt fél órám, így előkaptam a hűtőből a megmaradt mogyorókrémem, meleg tejszínben felolvasztottam és ráöntöttem a puncs tortára. A durvára őrölt mandulától és mogyorótól rücskös a felülete. Maradt még pár percem, gyorsan készítettem 3 rózsát a megmaradt modelling csokiból. Azért elfogyott...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése