2011. szeptember 9., péntek

Ropogós kakaós csiga


A szomszéd lánytól kaptam ezt a receptet. Egy kicsit pontosítottam, és lefeleztem az eredeti adagot, mert gyakorlatilag az egész utcában ezt osztogattam a gyerekeknek ha sütöttem. A fél adagból 40 db csiga lett. Pici lányaim kedvence.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
12,5 dkg vaj
1 tojás
1 púpos ek cukor
1 csipet só
5 dkg élesztő
2,5 dl tej

Töltelékhez:

6 dkg vaj vagy olaj
4 ek kakaópor
10 dkg cukor

1. A vajat mikróban 1 perc alatt felolvasztjuk.

2. 2,5 dl langyos tejbe 1 tk cukrot teszünk, és belemorzsoljuk az élesztőt.

3. A vajat elkeverjük a tojás sárgájával, cukorral.

4. A lisztet egy mély tálba tesszük, és hozzáadjuk a vajas keveréket, a felfuttatott élesztőt, valamint a csipet sót.

5. A tésztát kézzel jól összegyúrjuk, dagasztjuk (kb. 10 perc). Majd kb. fél óra alatt a tállal letakarva, meleg helyen duplájára dagasztjuk.

6. Lisztezett deszkán vékonyra kinyújtjuk a tésztát.

7. 6 dkg vajat vagy olajat mikróban felolvasztunk, elkeverjük a kakaóporral.

8. A kakaós vajat rákenjük a tésztára és egyenletesen megszórjuk cukorral. (Én nádcukrot használtam).

9. Feltekerjük a tésztát (a másik széle alul legyen)és kb. 1,5 cm széles szeletekre vágjuk. Sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük - egymástól kb. 5 cm-re, hogy nőni tudjon - és megkenjük a tetejüket a megmaradt felvert tojásfehérjével.

10. 180 C-ra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt pirosra sütjük.




Tipp:
- A dagasztást kenyérsütőgépben is végezheted.
- Ősszel és télen érdemes a sütő előmelegítésével kezdeni, ez a kelt tésztának kedvező hőmérsékletet teremt a konyhában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése