2011. szeptember 30., péntek

Pálcikás süti (cake pop)


Tegnap Mihály napi vásár volt az óviban, ahova persze anyukák sütögethettek sütiket is. Szerencsére elég aktív a szülői gárda, így idén is 4-5 asztalnyi házi süti készült, no meg több száz lángos, a konyhán. Az alapítványi vezető aktív közreműködésével nagyüzemben nyomták a lángos sütést - le a kalappal előttük. Én chocolate chip cookies-t és házi besztercei szilva lekvárral töltött mézes puszedlit készítettem, de nem feledkezhetem meg a csokiba mártott pálcikás sütiről sem. Férjem hozott nekem egy Foodgifts magazint, a címlapján pálcikás sütivel. Gondoltam a gyerekek kedvence lehet, kinézetre nyalóka, de belül inkább a kókuszgolyó masszája rejlik. Ezért a vásári neve lőn : CSALÓKA.

Hozzávalók:

50 dkg darált háztartási keksz
20 dkg puha vaj
20 dkg porcukor
5 dkg kakaópor
kb. 2 dl tej
Nyalóka pálcikák vagy keményebb elfelezett szívószál

Bevonáshoz :

20 dkg csokoládé
dió, kókusz chips, mandulaszelet, cukor, csokidara stb.

Fóliával bevont hungarocell tábla

1. A vajat a porcukorral habosra keverjük.
2. Egy mély tálban összegyúrjuk a többi hozzávalóval, majd kb. 30 percet állni hagyjuk. (A keksz felveszi a nedvességet).
3. Egy sütőpapírra kis golyókat formázunk, és betesszük a hűtőbe dermedni (kb. 30 perc).
4. Vízfürdő felett egy tálban megolvasztjuk a csokoládét.
5. A pálcikák végét belemártjuk a csokiba és a golyókba szurkáljuk, hogy jobban a pálcikán maradjon a golyó.
6. További 10 percre visszatesszük a hűtőbe.
7. A folyékony csokiba mártva bevonjuk a pálcikán levő golyókat és megszórjuk a díszítő elemekkel.
8. A hungarocellbe szurkálva vagy poharakba állítva hűtőbe tesszük dermedni.

2 megjegyzés:

  1. De jó ötlet!!!!! Azt akarok csinálni a gyerekekkel!!!

    VálaszTörlés
  2. Ha találsz valahol nyalóka pálcikát, akkor vennél nekem is kérlek? 100 db elég lenne. A fenti adagból 60 db lett... Köszi!

    VálaszTörlés