2011. augusztus 11., csütörtök

Portói grillezett rákfarok


Gyakorlatilag az egyetlen tengeri kütyü amit megeszek az a rák. Eddig csak azért nem kísérleteztem, mert férjem igen kritikus a Magyarországon kapható tengeri állatokkal szemben. Fagyasztott rákról pedig hallani sem akart. De minap a lányokkal a veresi CBA-ban megláttam, hogy van friss királyrák farok. A biztonság kedvéért rákérdeztem a pultosnál a frissességét firtatva - aki megnyugtatott, hogy most érkezett :-) Gyorsan vettem, és még aznap elkészítettem. Jelentem a teszten átment - férjem jóváhagyta a recept publikálását :-)


Hozzávalók 4 személyre:

- 50 dkg rákfarok
- 3 ek olívaolaj
- durvára aprított színes bors
- 3 ek portói bor
- 3-4 gerezd fokhagyma
- só

1. Egy kis lábasban felhevítjük az olajat, beledobjuk a durvára vágitt fokhagymát és a színes borsot. 30 másodpercig pirítjuk, hogy az olaj elég aromás legyen, majd egy tálba öntjük.

2. Az olajhoz keverjük a bort, és a sót.

3. A rákfarkokat megmossuk, és az olajos pácban jól megforgatjuk. 30 percet letakarva hagyjuk érlelődni a pácban.

4. A grillen mindkét oldalukat 2-3 percig sütjük. Közben a megmaradt páclével kenegessük. Citrommal vagy zöld citrommal meglocsoljuk és zöldsalátával azonnal tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése