2011. január 20., csütörtök

Sütőtök krémleves



Tudom-tudom! Már csak pár hétig lehet élvezhető sütőtököt kapni, de sokaknak lógok ezzel az egyszerű kis recepttel. Jó néhány éve már amikor egy céges vacsin sütőtök krémlevest kértem kiváncsiságból - akkor még csak valami édessel "vízionáltam" össze, de én úgy beleestem, de úgy... Sós volt, kicsit csípős, fűszeres és... és én ezt nagyon megszerettem. Voltam olyan sületlen mamlasz, hogy nem mertem megkérdezni mi van benne. Eltelt néhány év, mire ráakadtam egy receptre (talán Magyar Konyha volt az), ami olvasásra nagyon hasonlónak tűnt. És IGEN :-)
A fotón pirított szeletelt mandulát szórtam a levesre - épp nem volt otthon tökmagom.

Hozzávalók:

kb. 1,5 kg sütőtök
1 nagy fej vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1l húsleves alaplé
1 dl tejszín
1 doboz tejföl
pirított tökmag
1 púpos kk curry
1 púpos kk őrölt kömény
1 púpos kk őrölt koriander
só, bors

1. A sütőtököt olyan hasábokra vágom mint amikor megsütöm csemegének, és egy tányéron 20-25 perc alatt megmikrózom. Dobd ki a teraszra, erkélyre (már ha van) - hadd hűljön.
2. Közben a hagymát kockákra vágom, és egy magas falú lábasban olajon üvegesre párolom.
3. Lehúzom a tűzről, beledobom a feldarabolt fokhagymát, és belekotrom a sütőtök megpuhult húsát.
4. Egy picit átmelegítem a tökkel és felöntöm a húslevessel. Beledobom a curry-t, koriandert, köményt, felforralom és főzöm pár percig.
5. Tűzről lehúzom, botmixerrel szép simára turmixolom, majd szükség szerint öntök még hozzá vizet - sűrű legyen, de ne főzelék.
6. Felöntöm a tejszínnel és felforralom. Kóstolás után sózom, borsozom, ha még kell.
7. Tálaláskor kínálhatunk hozzá tejfölt, és pirított tökmagot.

Tipp:
- Laktóz intoleranciával küszködőknek tejtermék nélkül is kiváló :-)
- Őrölt koriandert kis fűszeres tasakban még nem láttam, fűszeresnél kimérve ill. a Metróban műanyag dobozban lehet kapni. De én régebben a szemes koriandert húsklopfolóval neylon zacskóban simán agyonütöttem érte.
- Gyermekeim 1,5 éves koruk óta rajonganak érte, nekik "levesbogyót" rakok bele, és több tejföllel hígitom, hogy ne legyen annyira fűszeres.
- Ha nincs otthon maradék húslevesed, rakhatsz bele 1 db húsleves kockát helyette.

4 megjegyzés:

  1. Miam, miam! Majd probalni fogok a tejtermek nelkuli verziot!!!

    VálaszTörlés
  2. Hello

    Tegnap is írtam, de nem jeleníti meg, most nézem. Jó a blog, hajrá!
    És lécci juttasd el hozzám a házi mélcímedet!
    Melcsi (ex-munkahelyről)

    VálaszTörlés
  3. Szia Melcsi :-) jaj de jo, hogy hallak :-) Mindjárt küldök egy levelet, most rohanunk - farsang a csajoknak...csók!

    VálaszTörlés